Herr Skägg

Det är omdiskuterat, det är ifrågasatt. Det är sagt att vara i modet, även att det är på väg ut. Det är hyllat, det har skrattats åt. Det är ett ställningstagande, det är lathet. Det är -Skägg-

När energin inte räcker till

Kategori: Allmänt

Vad gör man då energin inte räcker till?
När man mest av allt bara vill dra täcket över huvudet, få somna om och bara låta dagen gå.
När man vaknar efter en natts sömn, men ändå inte är utvilad.
När man gråter av utmattning och inte vet hur man ska orka med.

Tyvärr är det lite så jag har det, dag in och dag ut.
Lider sedan några år tillbaka av en svårare variant av IBS.
Jag har ibland tuffare perioder och just nu är det en sådan.

Så vad gör man när energin inte räcker till, jo man prioriterar.
Vad ska jag orka med idag?
Prio ett är såklart familjen och vardagen, den måste bara fungera.
Så det andra får ta en paus.

Jag hoppas ni kan ha förståelse för att inläggen inte duggar tätt, men det betyder bara att jag har gjort ett
val. Att jag väljer att lägga mitt krut någon annan stans.
Som en karaktär i min favoritserie sa:
"We have to take in nourishment, expel waste, and inhale enough oxygen to keep ourselves from dying, everything else is optional."


Jag hoppas att du mår bra, att du har energi och att du slipper vara sjuk.
Jag hoppas att du, när du är svag, vågar säga nej och vågar ge dig själv tiden att läka!

Sköt om er där ute!